Geïntegreerde planning – intro

Binnen een organisatie ga je op verschillende manieren je processen plannen om een optimaal beeld te krijgen van wat je doelen zijn en hoe je die doelen kan realiseren.  Alles begint met de strategie van je bedrijf en de nodige assumpties.  

Veelal is de opmaak van al deze plannen een manueel en tijdrovend proces.  Sales maakt een planning op, in Excel, waarna controlling of accounting dit moet omzetten naar een budget.  Hetzelfde voor de HR-planning, er wordt gepland vanaf wanneer bijkomende krachten nodig zijn en wat de kost hiervan is.  De financiële afdeling moet dit dan integreren in het financieel plaatje.  Vaak vertaalt het integreren zich in het overtypen van de gegevens of het kopiëren en plakken van de gegevens in een zoveelste Excel file.

Wat als je als bedrijf alles op elkaar kan afstemmen en de cijfers die door de verschillende departementen worden ingegeven op een automatische manier integreren met het financieel plan?  Denk je dat dat onmogelijk is?

Met BizView maken we dit mogelijk.

Iedereen blijft verantwoordelijk voor de ingave van zijn gegevens maar de financiële afdeling krijgt op basis van haar regels alles al door in het budget.

Haar taak is dan het afstemmen van de gegevens tussen de verschillende partijen en het ‘challengen’ van alle mogelijke gegevens.  Op die manier kan de CFO, controller en bij uitbreiding focus houden op het financieel aansturen van de onderneming in plaast van het overtypen van de gegevens.

Schrijf je hieronder in op onze reeks en ontdek hoe Blue Octopus met BizView een individueel antwoord biedt op de verschillende planningsuitdagingen zonder de integratie uit het oog te verliezen.

Ook interessant…